09124422106 و 09127942644

انواع قفل‌های آنلاین و آفلاین

مدیریت کردن هر مکانی می‌تواند چالش‌های خاص خود را داشته باشد اما مدیریت باشگاه‌های ورزشی، بیش از آنچه تصور می‌کنید می‌تواند شما را به چالش بطلبد. به عبارت ساده‌تر می‌توان گفت که مدیریت باشگاه ورزشی، تنها توجه به تناسب‌اندام مشتریان نیست. عملیات و وظایف روزانه و اداری، حفظ امنیت مشتریان، مدیریت رفت‌وآمدها و مواردی ازاین‌دست، همگی نیازمند توجه بالا هستند اما نگران نباشید. راهکار نزد ماست: سیستم اتوماسیون باشگاهی!

روزانه افراد زیادی به باشگاه‎های ورزشی رفت‌وآمد می‌کنند. مدیریت کردن آن‌ها در عین برآورده کردن نیازهایشان، کار هرکسی نیست. چالش‌هایی که با آن‌ها روبرو هستید بسیار زیاد است؛ به همین دلیل بهتر است تلاش کنید با ساده‌سازی این عملیات و کارها، مدیریت را برای خود، جذاب کنید و مشتریان را راضی نگه دارید. بهتر است بگوییم با تسهیل امور، هم در زمان صرفه‌جویی کرده‌اید هم منابع خود را هدر نداده‌اید. از آن مهم‌تر اینکه احتمال وقوع هرگونه خطای انسانی را کاهش داده‌اید.

شما نه تنها باشگاهی دارید که افراد در آن به تناسب‌اندام ایده‌آل خود دست می‌یابند، بلکه اعضای آنجا تجربه‌ای عالی را پشت سر می‌گذارند. شما نیز به کسب سود موردنظر خود دست می‌یابید. اگر تا انتهای مقاله با ما باشید می‌توانید همه این دستاوردها را یک‌جا داشته باشید و با قفل آنلاین و آفلاین و همچنین قفل الکترونیکی آشنا شوید.

 

مدیران باشگاه‌های ورزشی برای مدیریت امور خود چه باید کنند؟

 

اتوماسیون باشگاهی چیست؟

زمانی که از اتوماسیون باشگاهی صحبت می‌شود، در واقع بخش اعظمی از اشاره ما، به نرم‌افزاری است که برای این کار در اختیار مدیران باشگاه‌ها قرار می‌گیرد. آن‌ها به کمک این نرم‌افزار می‌توانند به‌سادگی تمام مشکلات موجود در باشگاه خود را به نحوی مؤثر حل‌وفصل کنند. اما دقیقاً این نرم‌افزار که تحت وب و ویندوز عمل می‌کنند چه امکاناتی را در اختیار مدیران باشگاه‌ها قرار می‌دهد.

مدیریت اعضا

در باشگاه‌های ورزشی، کسی که بیشترین تصمیم را اتخاذ می‌کند، مدیریت باشگاه نیست. در واقع این اعضا هستند که هم تصمیم‌گیرندگان اصلی محسوب می‌شوند هم می‌توانند به موفقیت باشگاه شما کمک شایانی کنند. زمانی که از این نرم‌افزار استفاده می‌کنید می‌توانید به سهولت تمام اعضا را مدیریت کنید. از طرفی هم اعضایی که عضو باشگاه شما هستند به‌واسطه این مدیریت شما، ماندگار می‌شوند و هم می‌توانند اعضای جدیدی را جذب کنند.

کسب درآمد را تسهیل کنید

از دیگر امکاناتی که این پلتفرم در اختیار شما قرار می‌دهد این است که می‌توانید تمام اموری که در باشگاه انجام می‌شود را مدیریت کنید. با این کار هم هزینه‌های خود را مدیریت می‌کنید هم می‌توانید سودهای کلانی به دست آورید. با کمک این پلتفرم می‌توانید امور مربوط به کارکنان خود را پردازش کنید. پرداختی اعضا را نیز مدیریت کنید.

از جهتی این پلتفرم کمک می‌کند تا موجودی باشگاه و حقوق و دستمزد کارکنان را نیز به‌راحتی محاسبه کنید. با کمک این پلتفرم، در واقع به‌جای صرف وقت در این امور می‌توانید زمان بیشتری را صرف امور دیگری کنید. می‌توانید مجموعه داده‌ها را یک‌جا ببینید و تصمیم‌گیری‌های مهم بسیار راحت‌تر خواهد بود.

 همه به‌جای خویش

در واقع یکی از مواردی که در باشگاه‌های ورزشی بسیار اتفاق می‌افتد، عضوپذیری، عضویت اعضای جدید و لغو اعضای قدیمی است. این کار در یک باشگاه، امری عادی و جزو امور روزمره محسوب می‌شود. اگر از این پلتفرم‌ها استفاده کنید، به‌وضوح بار مسئولیت شما کمتر می‌شود. همچنین می‌توانید یادآوری پرداخت و مواردی ازاین‌دست را به‌صورت اتوماسیون برای اعضا ارسال کنید.

 

مزایای لاکر مجموعه ورزشی و اتوماسیون چیست؟

 

مزایای استفاده از اتوماسیون باشگاهی

بسیاری از اوقات، استفاده از روشی جدید که نیازمند صرف هزینه است، برای همه کمی سخت و غیرقابل‌قبول است. شاید برخی از کارها توجیهی ندارند. اما برخی از هزینه‌هایی که صرف می‌شوند بیشتر حالت سرمایه‌گذاری دارند و هزینه محسوب نمی‌شوند. یکی از این کارها، استفاده از اتوماسیون باشگاهی است. اما آیا می‌دانید اتوماسیون باشگاهی چه مزایایی دارد؟

پیش به‌سوی باشگاهی هدفمند

شاید به نظر برسد که حتی بدون استفاده از نرم‌افزار اتوماسیون، شما به‌راحتی می‌توانید از پس امور خود برآیید و به خوبی باشگاهتان را مدیریت کنید. اما فراموش نکنید که با کمک این پلتفرم به‌سادگی می‌توانید امور بیشتری را به نحو احسنت مدیریت و از هدررفت وقت و منابع جلوگیری کنید.

گاهی شما با وظایف جدیدی روبرو می‌شوید که شما را سردرگم می‌کنند. اگر قبل از روبرویی با این شرایط توانسته باشید وظایف روتین را به شکل مؤثرتری انجام دهید، از پس این چالش‌های جدید ساده‌تر برمی‌آیید. نتیجه این کار تنها صرفه‌جویی در انرژی و کارمندان شما است.

اعضای جدید را مجذوب خود کنید

زمانی که کسی برای اولین‌بار به یک باشگاه مراجعه می‌کند، اگر تجربه‌ای منحصربه‌فرد داشته باشد، راه زیادی را برای دائم ماندن در آن باشگاه طی کرده است. این تجربه فقط باعث پایبندی اعضا به باشگاه نمی‌شود، بلکه اعضا شاد و راضی هستند؛ در نتیجه اعضای بیشتری را به سمت شما جذب می‌کنند.

برخی از این پلتفرم‌ها قابلیت دسترسی اعضا از طریق گوشی هوشمند را دارند. به‌این‌ترتیب اعضا می‌توانند به‌سادگی به زمان‌بندی کلاس‌ها، جزئیات پرداختی و عضویت دسترسی دارند. این دسترسی هر چقدر ساده‌تر و با موانع کمتری باشد، اعضای بیشتری را جذب خواهد کرد. با این روش اعضای جدید زمان زیادی را پای میز مدیریت صرف نمی‌کنند، وقت بیشتری را برای استفاده در اختیار دارند، رضایت بیشتری نصیبشان خواهد شد و مدیریت نیز به کارهای دیگری خواهد پرداخت.

تصمیمات آگاهانه، پیشرفت بیشتر

شما با کمک این نرم‌افزار و پلتفرم به‌سادگی می‎‌توانید به آمار و معیارها دسترسی پیدا کنید. آنچه حاصل می‌شود این است که بر پایه این داده‌ها می‌توانید آگاهانه‌تر تصمیم بگیرید. این تصمیمات عمق بیشتری دارند و بر اساس آن چیزی است که تابه‌حال به دست آورده‌اید.

انواع قفل‌های الکترونیکی

سابق‌براین در همه‌جا از انواع قفل‌هایی استفاده می‌شد که با یک کلید به‌صورت مکانیکی درگیر می‌شدند و درب باز می‌شد. اما امروزه قفل‌هایی وجود دارند که امنیت بیشتری را برای کاربر تأمین می‌کنند. برخی قفل‌ها به‌صورت آفلاین و برخی دیگر به‌صورت آنلاین می‌توانند درب را قفل کنند.

منظور از قفل‌های آفلاین، قفل‌هایی هستند که واحدهایی مستقل از هم محسوب می‌شوند و اغلب با باتری کار می‌کنند؛ در نتیجه این قفل‌ها دیگر به سیم‌کشی مرکزی نیازی ندارند. این قفل‌ها از طریق شبکه فعالیت نمی‌کنند. در نتیجه یکی از انواع قفل‌های مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شوند. در مقابل قفل‌های آنلاین وجود دارند که در کنار سایر سیستم‌های شبیه به یک شبکه عمل می‌کنند. آنچه در این قفل‌ها انجام می‌شود اجازه دسترسی به درب‌ها از طریق درب مرکزی است. این قفل‌ها امنیت بیشتری را نسبت به نوع آفلاین به وجود می‌آورند.

کدام قفل در باشگاه‌ها بیشتر کاربرد دارد؟

قفل‌های الکترونیکی که در باشگاه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند، یکی از عواملی است که می‌تواند انتخاب باشگاه را برای اعضا و ورزشکاران ساده کند. زمانی که ورزشکاران به باشگاه‌های ورزشی می‌روند، قطعاً نمی‌توانند با لباس‌های ورزشی از خانه خارج شوند. گاه نیاز است تا از محلی دیگر مانند مدرسه، اداره یا دانشگاه به باشگاه بروند. برای همین لازم است تا در باشگاه لباس‌های خود را تعویض کنند.

زمانی که ورزشکاران برای ورزش به سالن می‌روند و در کنار دستگاه‌ها به فعالیت می‌پردازند، باید خیالشان از بابت وسایل و دارایی‌هایشان آسوده باشد. اگر نتوانند احساس امنیت کنند، ممکن است حتی قید ورزش کردن و به باشگاه رفتن را برای همیشه بزنند. از طرفی قفل‌های الکترونیکی که موجود است باعث افزایش عمر کمدها می‌شود. قفل‌های الکترونیک انواع مختلفی دارند. آن‌ها کارآمد و بادوام هستند. از طرف دیگر می‌توانید آن‌ها را هرکجا که می‌خواهید نصب کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. در ادامه با انواع قفل‌های الکترونیکی آشنا می‌شوید.

 

انواع قفل‌های آنلاین و آفلاین
انواع قفل‌های آنلاین و آفلاین

 

قفل مگنت

قفل‌های مگنت، یکی از انواع قفل‌هایی است که به‌عنوان لاکر مجموعه ورزشی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این قفل‌ها بیشتر در مقابل قفل‌های برقی وارد بازار شدند. اما آیا می‌دانید این قفل‌ها دقیقاً چه هستند و چه مزایا و معایبی دارند؟

قفل‌های مگنت یا مگ لاک، برای اینکه بتوانند در را قفل نگه دارند نیاز به منبعی از انرژی دارند که ثابت باشد. آن‌ها این انرژی را از راه برقی که آهنرباها دریافت می‌کنند انجام می‌دهد. به عبارت ساده‌تر، این قفل‌ها برای اینکه بتوانند در را قفل نگه دارند، نیازمند بار مغناطیسی هستند. این قفل‌ها اغلب از دو جز اصلی تشکیل می‌شوند:

  • آهنربایی معمولی که به چارچوب در وصل شده است
  • صفحه آرمیچر فلزی که اغلب به در وصل شده است

زمانی که این دو بخش به یکدیگر متصل می‌شوند، جریان الکتریکی از آهنربا عبور می‌کند؛ در نتیجه در قفل می‌شود. جریانی که باعث ایجاد این بار مغناطیسی شده و در را قفل نگه می‌دارد، باعث جذب آرمیچر به آهنربای الکتریکی می‌شود. این قفل‌ها درصورتی‌که جریان برق قطع شود، شارژ آهنربا از بین می‌رود و درب باز می‌شود. البته می‌توانید برای اطمینان کامل هم‌زمان از قفل یا کلید دیگری نیز استفاده کنید.

مزایای قفل‌های مغناطیسی

زمانی که از قفل مگنت استفاده می‌کنید، باید بدانید که این قفل‌ها طول عمر بالایی دارند. این در حالی است که بیش از سایر انواع قفل، امنیت را تأمین می‌کنند. اما دانستن برخی نکات نیز می‌تواند این امنیت را چندبرابر کند. مثلاً می‌توانید از درب‌های چوبی استفاده کنید؛ زیرا این دستگاه‌ها بر روی درب چوبی بهتر جوابگوی نیاز شما خواهد بود. بااین‌حال از مزایای این قفل‌ها قدرت بالا، سهولت نصب، سازگاری با انواع درب‌ها و امنیت در دو طرف درب را می‌توان نام برد.

معایب قفل‌های مغناطیسی

بااین‌حال این قفل‌ها معایبی نیز دارند که می‌توان نیاز به جریان برق ثابت را برای آن‌ها در نظر گرفت. این عیب خطر امنیتی را برای زمانی که برق قطع است برای افراد به وجود می‌آورد.

 

قفل مگنت چگونه کار می‌کند؟
قفل مگنت چگونه کار می‌کند؟

 

نرم‌افزار باشگاهی

باشگاه‌های ورزشی، برای مدیریت امور خود باید طیف وسیعی از کارها و امور را انجام دهند. این امور اگر حتی ذره‌ای مخدوش شوند، می‌توانند تمام نظم باشگاه را به هم بریزند. گاه هماهنگ کردن همه اطلاعات در یک‌جا می‌تواند یا بسیار دشوار باشد یا با خطای انسانی روبرو شود؛ به همین دلیل بسیاری از مدیران باشگاه‌ها از اتوماسیون باشگاهی برای رفع این نواقص استفاده می‌کنند. با کمک این پلتفرم‌ها مدیران به خوبی امکانات و اعضای خود را مدیریت می‌کنند.

تنها حساب و کتاب‌های بانکی و پذیرش اعضا نیست که می‌تواند از طریق اتوماسیون باشگاهی انجام پذیرد. یکی از ویژگی‌های دیگر این نرم‌افزارها این است که به اعضا این اختیار را می‌دهد که کمد لباس‌های خود را رزرو کنند یا اگر این قابلیت را ندارد بتوانند آن را از طریق دستگاه‌های الکترونیکی یا قفل‌های الکترونیکی قفل کنند. با این کار امنیت کامل برای وسایل و دارایی‌هایی که با خود به باشگاه می‌آورند نیز حفظ می‌شود. با هم به بررسی این نرم‌افزار و انواع قفل‌های مرتبط با این نرم‌افزار صحبت خواهیم کرد.

پایا ویستا، اولین شرکت ارائه‌دهنده اتوماسیون باشگاهی در ایران

آنچه اهمیت دارد این است که بدانید از کجا باید قفل‌ها، لاکر مجموعه ورزشی و البته نرم‌افزار باشگاهی را تهیه نمود. پایا ویستا مجموعه‌ای دانش‌بنیان است که تلاش می‌کند تا در زمینه اتوماسیون باشگاهی و سیستم‌های لاکر برای مجموعه‌های ورزشی، خدماتی را در این زمینه به باشگاه‌ها ارائه دهد. البته خدمات این مجموعه تنها به سیستم اتوماسیون باشگاهی محدود نمی‌شود.

سیستم مانیتورینگ و قفل‌های باشگاهی یا دستگیره نورانی برای کمدها، همه‌وهمه جزو مواردی هستند که می‌توانید از مجموعه پایا ویستا بخواهید و مطمئن باشید محصولی باکیفیت را دریافت کرده‌اید. اگر باشگاه دارید و تلاش می‌کنید باشگاه خود را به‌روز کنید، معطل چه هستید؟ مجموعه پایا ویستا در طی سال‌ها توانسته ثابت کند که می‌تواند بهترین امکانات و مجموعه‌های اتوماسیون را در اختیار شما قرار دهد. البته ما تضمین می‌کنیم که شما در راه سود خواهید کرد. پس به‌سوی موفقیت و پیشرفت حرکت کنید.

جمع‌بندی

اغلب باشگاه‌های ورزشی نیاز دارند تا بتوانند با کمک نرم‌افزاری جامع، هم امور مالی را اداره کنند هم بتوانند عضوپذیری یا لغو عضویت را برای اعضا و کارکنان تسهیل کنند. در واقع این نرم‌افزار نه تنها می‌تواند امور مدیریتی را تسهیل کند، بلکه می‌تواند به اعضا نیز کمک کند تا تجربه بهتری در باشگاه داشته باشند.

این اتوماسیون باشگاهی است که می‌تواند همه این امور را برای مدیر و اعضا تسهیل کند. البته این تنها ویژگی این پلتفرم‌ها نیست. امکان استفاده از انواع قفل‌های الکترونیکی یا قفل مگنت به‌عنوان لاکر مجموعه ورزشی نیز می‌تواند یکی از خصوصیاتی باشد که ساده‌سازی امور را به مدیریت باشگاه‌ها هدیه می‌دهد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *